Struktura urzędu

Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
ul. Białobrzeska 26, 02-365 Warszawa

Naczelnik
Maciej Sotomski
tel.: 22 5783450, 22 5783458
Zakres działań:
  • Pomoc Społeczna
    Zbigniew Duszewski
    tel. (22)5783464
    e-mail: zduszewski@um.warszawa.pl

  • Referat Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego:
    Aleksandra Zachor - Kierownik Referatu
    tel. (22)5783457
    e-mail: azachor@um.warszawa.pl
    tel. (22)5783456
    tel. (22)5783552

  •  Referat Profilaktyki:
    Danuta Paciorek - Kierownik Referatu
    tel. (22)5783454,
    e-mail: dpaciorek@um.warszawa.pl



Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla DzielnicyOchota należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw jednostek organizacyjnych pomocy społecznej o charakterze lokalnym, za wyjątkiem ich tworzenia, likwidacji, reorganizacji w rozumieniu art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz wyposażania ich w majątek;
  2. prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, realizującymi zadania publiczne z zakresu spraw społecznych i zdrowia;
  3. realizacja, koordynacja i nadzorowanie wykonania Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy oraz Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i Miejskiego Programu Przeciwdziałania Zakażeniom HIV i Działania na Rzecz Osób Żyjących z HIV/AIDS, a także Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w zakresie działań prowadzonych na terenie Dzielnicy, a w tym:
    • obsługa Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Dzielnicowego Zespołu Ochota
    • współpraca przy opracowywaniu standardów w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów uzależnień i przeciwdziałania przemocy,
    • opracowywanie i realizacja lokalnego programu profilaktyki uzależnień;
  4. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U., z 2015r., poz. 114, z późn. zm.) – zwaną dalej ustawą o świadczeniach rodzinnych;
  5. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U., z 2012r., poz. 1228, z późn. zm.) – zwaną dalej ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  6. realizacja we współpracy z Biurem Polityki Zdrowotnej Urzędu m.st. Warszawy działań wynikających z Warszawskiego Programu Profilaktyki i Promocji Zdrowia na lata 2012 - 2016
  7. inne działania, mające na celu zaspokojenie rozpoznanych potrzeb i zgłaszanych inicjatyw społeczności lokalnej w zakresie polityki społecznej;
  8. wypłacanie świadczeń rodzinnych, w tym świadczeń rodzinnych przyznanych decyzją marszałka województwa;
  9. przekazywanie osobom uprawnionym lub ich przedstawicielom należnych świadczeń rodzinnych w całości lub w części w formie rzeczowej, w przypadkach określonych w art. 17a ustawy o świadczeniach rodzinnych;
  10. wytaczanie powództw o roszczenia alimentacyjne na rzecz innych osób oraz udział w tych postępowaniach;
  11. przekazywanie danych do biura informacji gospodarczej oraz występowanie o udostępnienie danych z tego rejestru;
  12. wypłacanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
  13. realizacja zadań i kompetencji wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U., z 2014r., poz. 1118, z późn. zm.) – zwaną dalej ustawą działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U., z 2015r., poz. 163, z późn. zm.) – zwaną dalej ustawą o pomocy społecznej, dotyczące współpracy z organizacjami pozarządowymi, podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także z podmiotami wymienionymi w art. 25 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej, działającymi na obszarze Dzielnicy oraz wspieranie i powierzanie tym organizacjom i podmiotom realizacji zadań publicznych o charakterze dzielnicowym, dotyczących zadań i kompetencji wykonywanych przez Dzielnicę, w tym zlecania zadań z zakresu pomocy społecznej, a w szczególności:
    • ogłaszanie otwartych konkursów ofert,
    • przyjmowanie ofert realizacji zadań,
    • powoływanie zespołów do spraw opiniowania ofert,
    • wybór ofert,
    • zawieranie umów na realizację zadań,
    • dokonywanie kontroli oraz oceny realizacji zadań;
  14. współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, Biurem Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy oraz innymi instytucjami w ramach realizacji zadań;

Przy pomocy Wydziału wykonywany jest nadzór nad jednostką organizacyjną – Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, w szczególności:

  1. zatwierdzanie planów rzeczowo finansowych oraz rocznych sprawozdań z ich działalności;
  2. rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków dotyczących działalności tych jednostek;
  3. występowanie z wnioskami w sprawie zmian w zakresie planów budżetowych tych jednostek.
  • Centrum Samopomocy Mieszkańców "Sami Sobie" ul. Tarczyńska 11 lok. 24 tel. 22 659 62 71
  • Punkt Informacyjno - Konsultacyjny

    Aby umówić się na konsultacje z wybranym specjalistą, można skontaktować się osobiście (ul. Białobrzeska 32), telefonicznie pod numerem 22 822 56 92 lub mailowo pisząc na adres ochota.pomocpik@um.warszawa.pl

    W sprawach pilnych można kontaktować się z koordynatorem Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego, p. Joanną Dryk, pod numerem telefonu 792 765 790, w godzinach 8.00 -16.00 w dni powszednie.
KALENDARZ WYDARZEŃ
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
jeden numer 500+ prawo Plany zagospodarowaniaII toalety Odpady komunalne Słupki MPW