Zakres działań:
Do zadań Wieloosobowego stanowiska pracy ds. realizacji, analizy i postępowań, wchodzącego w skład Referatu Lokali Mieszkalnych, należy w szczególności:
- analiza i weryfikacja wniosków o najem ,zamianę lokalu mieszkalnego,
- przekazywanie do rozstrzygnięcia przez Zarząd Dzielnicy spraw o najem mieszkania,
- przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawach najmu lokali mieszkalnych,
- rozpatrywanie wniosków o podnajem lokali lub ich użyczenie,
- stwierdzanie wstąpienia w stosunek najmu po śmierci najemcy na podstawie Kodeksu cywilnego i innych ustaw oraz regulacje tytułów prawnych do lokali,
- prowadzenie postępowań w zakresie wypowiadania umów najmu,
- przywracanie tytułów prawnych do zajmowanych lokali po ustaniu przyczyny wypowiedzenia najmu,
- realizacja rocznych list osób kierowanych do zawarcia umów najmu,
- przygotowywanie spraw na posiedzenia Komisji Mieszkaniowej i sporządzania protokołów z posiedzeń tej komisji,
- prowadzenie rejestru lokali wolnych i wydanych skierowań do zawarcia umowy najmu,
- współpraca z Zarządem Gospodarowania Nieruchomościami w sprawach remontów lokali mieszkalnych,
- wnioskowanie do Zarządu Dzielnicy o wyodrębnienie lokali socjalnych,
- przygotowywanie skierowań do zawarcia umów najmu,
- przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie zmiany przeznaczenia lokali z mieszkalnego na użytkowy,
- przygotowywanie umów najmu do podpisu przez Burmistrza Dzielnicy,
- prowadzenie spraw dotyczących spadków nabytych przez m. st. Warszawa i Skarb Państwa, w tym związanych ze długami spadkowymi, gdy w skład masy spadkowej wchodzi:
- rawo własności do nieruchomości lokalowej
- ograniczone prawo do nieruchomości lokalowej.
- prowadzenie ewidencji nabytych w drodze spadku praw, o których mowa w pkt 16 ppkt 1 i 2.